30 Haziran 2009 Salı

Bir Tad Bir Dokunuş/ Taste and Touch



Tekrar merhaba! Son yazımdan ancak bir hafta sonra yazma şansı yakaladığıma inanamıyorum. Cok yoğun bir haftaydı, özellikle cumartesi günü çalışmış olmam kendime ayırdığım zamanı oldukça azalttı.

Öncelikle cumartesi hastaneden ayrılıktan sonra eve geçmeden önce sebze pazarına uğradım. Mis gibi kokan kayısıları görünce hemen marmelat yapmalıyım derken vişnelerle karşılaştım. Tabii bundan sonra hafta sonu programım belli oldu. Eve gelir gelmez vişne ve kayısıları temizledim ve şekerlerini ekleyerek ertesi gün pişirmek üzere hazırladım.

Pazar sabahı uyanır uyanmaz daha ev ahalisi uyurken, yavaş yavaş pişirmeye başladım. Bizimkiler uyanıncaya kadar marmeladım hazır hale gelmişti. Reçel ve marmelatı hazırladıktan sonra kumaşlarım arasından kırmızı beyaz kareli olanı seçtim ve reçel kapaklarını üzerine koyup 3 parmak dışından sürfile makasıyla kestim. Hasır iplerlede bağladım. Bence çok hoş oldular. Eve gelen giden herkese, hastanedeki arkadaşlarıma tattırdım çok beğendiklerini söylediler; herkese afiyet şeker olsun.


Tabii bir pazarı yalnız reçel ve marmelat yaparak geçirmedim. Bir kısım dolap içi düzenlemelerimi sonunda tamamladım. Ev temizliği, çamaşır gibi ev işlerini ve benim ufaklığı ise hiç anlatmıyorum bunlar zaten benim rutinim.

Sıra geldi yaptığım el işlerine; uzun bir aradan sonra Sue Bonnet resimli aplike jean çantamın yorganlamasını bitirdim ve umuyorum ki bu hafta sonunda da iç astarını dikeceğim.

Aplike paris puantiye yapmasını birkaç yıl evvel sevgili Nilsun' dan öğrendim. Kendisi Ümitköy' de Turta adında çok şık, country tarzında bir cafe işletiyor, aynı zamanda perşembe günleri de dünya tatlısı annesiyle birlikte patchwork- aplike dersleri veriyor. Eğer Ankara' da oturuyorsanız muhakkak uğrayın, home made pastalarından tadın; aramızda kalsın cheesecakelerini özellikle tavsiye ederim.



Tabii bir de yapmam gereken goblen yastıklarım var. Oturma odasında yatmadan önce şöyle yarım saat oturabilirsem hemen birkaç iplik işliyorum böylece kendimi biraz olsun dinlendirmiş oluyorum.

Bütün bu işlerin sonunda pazar akşamı yatağa uzandığımda nasıl uyuduğumu bilemedim.

Bu arada pazar günü bir ara aşkım Ece'ciğim uğradı. Beraber kahve içerken dergilerimize baktık, yeni fikirler ürettik. Seni sevdiğimi söylemeden geçemiyeceğim Ece. Bloğunda benim için yazdığın yazıyı okurken göz yaşlarımı tutamadım. Bundan 4 yıl önce seninle tanışmakla hayatımda yeni bir dönem başladı. Bana kazandırdığın tüm güzellikler için çok teşekkür ederim. Banyom için yapacağım revizyonu Ece ile paylaştım önce bana çılgınmışım gibi baktı sonra fikrimden dönmeyeceğimi anlayınca vazgeçti.

Dediğim gibi çok ama çok yoğun bir hafta sonuydu. Bu hafta sonu cumartesi çalışmayacağım için çok heyecanlanıyorum. Şimdiden yapacağım işleri planlıyorum...Sizler neler yapmayı planlıyorsunuz?

Sevgilerimle
Aygün

Hello again, I already found time to write again after a busy week. Especially working on saturdays is too hard.


Saturday after I leaved from the hospital I went to vegetable bazaar. I liked to buy my vegetables from the bazaar because vegetables and fruits are more fresh from the markets. When I was walking I smelled beautiful apricots and also saw berries. And I decided to make apricot marmalade and berry jam. After I bought them I went to home and cleaned them immediately. Then I put the sugar on them.


Sunday in the morning while my son and husband was sleeping I started to make marmalade and jam. Before the breakfast marmalade was ready. It was smelling wonderful. After drained them to jars I took the red and white fabrics and cut them for their covers. I think they look so cute aren't they?
I also finished my quilt handbag's appliques. They are so lovely Sue Bonnets babies. I think this weekend I will finish it completely.



I am also making two of gobelin pillows. After a day before the sleeping I try to make some of it. Making gobelin makes me relax. How about you, are you doing something like that to make you relax and happy?


As I told you it was such a busy weekend. But I won't work this saturday and already began to make some plans to do. I am so exciting about this weekend. See you later with all my best wishes.


3 yorum:

  1. Apricot marmalade sound totally yummy! Love your close-up pictures! Susan

    YanıtlaSil
  2. merhaba, size Ece Aymer'in sayfasınd rastladım ve hemen geldim. Ne hoş bir blog. sık sık görüşmek dileğiyle.

    YanıtlaSil
  3. Thank you Susan and ds handmade tatli yorumuna tesekkur ederim.

    YanıtlaSil


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones