23 Haziran 2009 Salı

Before and After- My lovely chair



Tekrar merhaba



Bu sefer en sevdiğim çalışmalardan birini sizinle paylaşacağım;



2 yıl kadar önce herzaman ki gibi Ece'nin yaptığı koltukları o kadar kıskandım ki eski model iki adet koltuğu özelikle ucuz olanını aramaya başladım. Sonunda Ulusta itfayeciler meydanında bu tip koltukları satan bir dükkan buldum. Çok ilginç bu koltukları Rusya'ya götürüp iyi paralara satıyorlarmış. Neyse kayınvalidemle uzun konuşmalardan sonra adamcağızı takımı bozup 2 parçasını bana 100 TL satması için ikna ettik. Neyse küçük bir kamyonet kiralayıp eve geldik ben koltukları balkona çıkarttım ama bu seferde acaba tahtakurusu veya başka bir haşere var mı korkusu beni sardı. Hemen gittim böcek ilacı aldım ve hemen ilaçladım. Ardından önce kumaşı aldım böylece koltuğu boyarken kullanacağım renkleri seçmek daha kolay oldu. Kumaş olarak kırık beyaz taban üzerinde mor pembe renklerde çiçeklerin olduğu bir modeli aldım.



Sonrasında koltukları döşemeciye verdim ve kumaşları söktük tabanda samanlı dolgu çıktı. Ece ile birlikte boyayacağımız rengi belirledik. Sıra en keyifli bölüme geldik boyamaya. Koltuğa hiç zımpara yapmadım veya primer uygulamadım çünkü zaten çok eski bir koltuktu boyaları yer yer çıkmıştı. Yalnızca tozunu alarak boyamaya başladım. Boyarken çok eğlenmiştik 2007 yazıydı ve yalnızca ben, Ahu ve Özlem vardı. Şamata yaparak eğlenerek boyamayı 3 kat tekrarlayarak tamamladık. Sonrasında kumaş üzerinde ki çiçeklere bakarak yanlarına dekoratif boyama yaptık. Üzerine sentetik vernik sürecektim ama kalbim artık beklemeye dayanamadım ve her zaman ki sabırsız ben sprey vernik kullanarak serüveni tamamladım. Döşemecim de kabara tarzında kumaşı döşedi.


Bu yıl evde nacizane dekorasyon çalışmaları yaparken kumaşını değiştirip salonda kullanmaya karar verdim ve Persanda da indirim yazılarını görünce soluğu orada aldım goblen tarzında uçuk mavi taban üzerine buket motifleri olan bu kumaşa aşık oldum ve hemen almaya karar verdim. Bu sefer britlerinide kendi kumaşından yaptırarak döşettirdim. Koltuğa baktıkça güzel bir iş çıkarttığımı düşünüyorum o güzel günleri hatırlıyorum.


Hello again. This time I want to share my chair project with you...


2 years ago I was so jealous (as usual) about Ece's chair so I decided to find some samples and paint them. So I began to look for cheap and usable ones . I and my mother in law went to Ulus. It is quite interesting that we found a shop which is selling this kind of furnitures to Russia. We hardly persuaded him to sell us only two pieces from the set. And I only gave him 50 dollars for one. We rent a small van and took them to my balcony. Then, I began to worry about the chairs if they hade any insects or bedbugs . I went to a market and bought pesticid and applied to them.



After all, I brought them to my upholsterer to furnishings take out. I found a fabric with purple flower on the cream base.


I brought the chairs to the atelier and decided to paint them with same color Ece did. I didn't sand or paint with primer , I only cleaned the dust of chair and directly began to paint. It was the most enjoyable time I spent with my friends Ece, Ahu and Özlem. We had great time. I painted 3 times. Then painted chair sides with little flower s which is the same pattern on the fabric. I wasn't enough patient to apply synthetic varnish so I used spray varnish instead .


This spring I changed some of my rooms ' decoration. It was a long time ago , I recognised a fabric from Persan tapestry style. So when I started these decoration changes I found that they were in a big sale. I bought the fabric directly and changed the style. I loved them. When I look the chairs I am saying you did the nice job to myself and also remembering how nice time I spent with my friends.



35 yorum:

  1. Merhaba Aygün'cüğüm,
    Her ne kadar koltukları atölyede boyadıysan da ben onları unutmuştum...Tekrar burada görmek çok güzel oldu...Koltukların öncesini ve sonrasını görmek insanı nasıl hayrete düşürüyor değil mi? Çok güzel bir iş çıkarmışsın Aygün'cüğüm, her zaman ki gibi eski eşyaların senin elinden kurtuluşu yok!! Yeni kumaş bir harika!! Nasıl da yakışmış...En iyi günlerde kullanmanız dileği ile....Bol blog yazılı, bol boyalı ve bol yaratıcılı, neşe dolu bir hafta sonu diliyorum....
    Kocaman öpücükler...

    YanıtlaSil
  2. Thanks for dropping by my blog.
    Wow I love your Stuff! I can't imagine doing all of that in an Istanbul apartment. I think you guys in Ankara are really lucky to have your 'Favorite Home to Visit' art/craft community. Wish we were closer.
    I am putting you on my blog list.

    YanıtlaSil
  3. Ahh koltuklar şahane olmuş, bayılıyorum bu tür yenilemelere. Yeni almaktan daha çok zevk veriyor insana. Elelrinize sağlık, iyi günlerde kullanın.

    YanıtlaSil
  4. Gorgeous chairs! I love the fabric and you did a wonderful job on the painting...it is so beautiful! This would be a great post to link to for the Metamorphosis Monday event I have every Monday on my blog. You may want to link to it for next Monday. Mr. Linky always goes up the night before on Sunday around 8 or 9:00 PM. Your work is so lovely! Thanks so much for visiting my blog...so great to meet you! :-) Susan

    YanıtlaSil
  5. Hi,

    I like what you did on those chairs! I always love making something, it's so much fun! I was wondering if you know any art anf craft shop in Ankara... I am going there soon from Adana and hope to find things like lace, lace trims, organza, silk, satin ribbon and pearl pins etc... Basically I am making my own veil and bouquet so I need to find these stores... If you have the name and address to those stores I would really appreciate it! Pls email me makplanet@hotmail.com

    Thank you!!
    Mary

    YanıtlaSil
  6. Hi makiphoto thanks to all your nice comments. In Ankara you can find these things from Samanpazari. If you ask any person in Ankara they will help to find adress. You can find everythig that you are looking for and also cheap prices. Also in Kizilay there is a street called Izmir street and you can also find them from the stores there. (I think ones name is Moda now i looked its URL is http://www.modadugme.com) I wish I can help you.

    YanıtlaSil
  7. Çok beğendim, çok yaratıcı , ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. bunlarada bayildim
    harika ,

    YanıtlaSil
  9. Çok güzeller..Tebrik ederim!

    Sevgilerle,
    Monica.

    http://ahouseofonesown-monicalivas.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, ellerinize sağlık. Persan debby kumaşın metresini kaça aldınız acaba? bir de şunu merak ediyorum 1 metreden az kumaş alabilyor muyuz acaba persan'lardan?

    YanıtlaSil


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones